ایده هایی برای خودسازی

یازار :

+0 به یه ن

واقعا از زندگی چی میخوای؟ آیا این یک رتبه بالاتر در محل کار، یک رابطه عاشقانه تر یا کسب و کار موفق شماست؟ انسان‌ها می‌خواهند «بهتر عمل کنند» زیرا در گذشته این به شانس قوی‌تری برای بقا منجر می‌شد. به همین دلیل است که رشد بسیار اعتیادآور است. میل به خودسازی، که ما را به سمت بهتر شدن زندگی‌مان سوق می‌دهد یکی از بهترین راه‌ها برای پیشرفت است.

مهم نیست که چه چیزی را دنبال می کنید، اهداف خودسازی بخش مهمی از پیشرفت و شادی شما هستند. اما اغلب تلاش‌های ما برای بهبود خود شکست می‌خورد. ما مطمئن نیستیم که به کدام سمت برویم، بنابراین در نهایت به این امید دست و پنجه نرم می کنیم که به شغل، رابطه یا زندگی مورد نظر خود دست پیدا کنیم. اگر تا به حال در یک اتاق تاریک در جستجوی نور قدم زده اید، می دانید که این «تاکتیک» اغلب با شکست مواجه می شود. ایده های خودسازی کافی نیستند. شما باید آنچه را که می خواهید و چرا روشن کنید – و استراتژی های عملی داشته باشید که می تواند شما را به آنجا برساند.نشان دهید که چگونه می توانید نتایج مورد نظر    خود را در هر زمینه ای از خودسازی به دست آورید.


·نحوه تعیین و دستیابی به اهداف خودسازی

تعیین اهداف خودسازی مربوط به بالا بردن استانداردهای شما و تبدیل «باید»هایتان به «بایدها» است. شما می توانید این کار را با شفاف سازی کامل در مورد چشم انداز زندگی خود انجام دهید، سپس اهداف خود را به این هدف مرتبط کنید.اسکرین شات گرفتن در ویندوز


باورهای محدود کننده خود را بشکنید

باورهای محدود کننده یکی از بزرگترین موانع پیشرفت خود هستند. اگر زمان زیادی را صرف زیر سوال بردن خود یا حتی تحقیر کردن خود می کنید، در مسیر رسیدن به اهداف و بهبود زندگی خود قرار می گیرید. به خودگویی خود توجه کنید و کلمات منفی را به جملات قدرتمند تبدیل کنید. فکر کردن در مورد خود به شیوه ای مثبت تر زمینه را برای شما فراهم می کند تا نحوه رفتار خود و دیگران را بهبود بخشید.


اهداف SMART را تعیین کنید

هنگامی که هدف نهایی خود را شناسایی کردید، می توانید برای ایجاد نقاط عطفی که برای رسیدن به آن نیاز دارید به عقب برگردید. مطمئن شوید که فرآیند هدف گذاری SMART را دنبال می کنید: خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و در یک بازه زمانی. اگر ارتقاء شغلی هدف خودسازی شماست، وظایف فوری شما می تواند شامل شرکت در کلاس ها یا کسب گواهینامه هایی باشد که در رشته شما مفید هستند. اگر در نهایت می‌خواهید والدین بهتری شوید، یادگیری نحوه برقراری ارتباط بهتر با فرزندتان چیزی است که باید در کوتاه‌مدت روی آن کار کنید.آموزش ایلوستریتور


  • [ ]