کاری که هرگز نباید به صورت آنلاین انجام دهید

یازار :

+0 به یه ن

 همه ما گاهی اوقات مرتکب اشتباهات احمقانه می شویم. ما به تماس‌های خودکار پاسخ می‌دهیم (این اعداد به‌شدت آشنا به نظر می‌رسند)، روی پیوندهایی که ابتدا باید بررسی می‌کردیم کلیک می‌کنیم و ایمیل‌های هرزنامه را باز می‌کنیم.

همه آسیب پذیر هستند و می توانند غافلگیرکننده باشند. این کاری است که بعداً انجام می دهیم که واقعاً مهم است. آیا فکر می‌کنید تماس‌گیرنده‌ای که ادعا می‌کند کارمند IRS است، از کارت اعتباری شما در یک سایت ناقص استفاده می‌کند یا فایل‌هایی را از فرستنده‌ای که نمی‌شناسید دانلود می‌کند؟

اگر این کار را انجام دهید، عواقب آن می تواند وخیم باشد. برای داستان دلخراش یک رئیس آتش نشانی بازنشسته و دامپزشک ویتنام که بیش از 100000 دلار قلع و قمع شده بود، ضربه بزنید یا کلیک کنید.

به همین دلیل است که ما کاری را که هرگز نباید به صورت آنلاین انجام دهید، همراه با نکات امنیتی برای خودتان جمع آوری کرده ایم تا یادآوری کنیم که باید با هر کلیکی که انجام می دهیم مراقب باشیم.بازیابی پیام های حذف شده واتساپ


گرفتار پست های جعلی نشوید

این را قبلاً گفته‌ایم، اما ارزش تکرار را دارد: اگر درخواست ایمیلی برای شرکت در نظرسنجی یا فرصت پول‌سازی دریافت کردید که در آن ثبت‌نام نکرده‌اید، روی پیوندها کلیک نکنید. همین امر در مورد کنسرت‌های کاری از خانه نیز صدق می‌کند که به نظر کمی بیش از حد خوب به نظر می‌رسند.

یک پنجره مرورگر (کروم، سافاری، فایرفاکس یا هر چیز دیگری که استفاده می کنید) باز کنید و نام شرکت را به همراه کلمه «کلاهبرداری» جستجو کنید. به احتمال زیاد، اگر کلاهبرداری باشد، شخص دیگری آن را گزارش کرده است.

اگر ایمیل از شخصی به نظر می رسد که یک شخص واقعی است، یک جستجوی سریع در گوگل (یا استفاده از یکی از این گزینه های جایگزین برای گوگل) برای نام شخص به اضافه نام شرکت انجام دهید.

این یک راه هوشمندانه برای تأیید اینکه شخصی که به شما ایمیل می‌فرستد برای شرکتی که ادعا می‌کند کار می‌کند، است. بررسی کنید که شخص به طور منظم پست می‌گذارد و با دیگران مرتبط است. اینها نشانه هایی هستند که نشان می دهد این یک شرکت واقعی است.گوگل تگ منجر


  • [ ]